Certificació EFQM

<

CERTIFICACIÓ EFQM

UNA DISTINCIÓ INTERNACIONAL QUE POSA EN VALOR LA QUALITAT DEL SERVEIS OFERTS I LA FEINA BEN FETA DELS PROFESSIONALS

L’any 2023, la Fundació Althaia ha renovat el Segell EFQM d’Excel·lència Europea, una distinció internacional que posa en valor la qualitat dels serveis que ofereix la institució i la feina ben feta dels seus professionals, així com el compromís amb la gestió excel·lent, innovadora i sostenible. Althaia disposa en l’actualitat del segell EFQM 500, un pas endavant, respecte a l’EFQM 400+ obtingut l’any 2020.

L’EFQM és un model de gestió de la qualitat que vetlla pel rigor en el mètode de treball (planificar, implementar i avaluar) i la millora contínua dels serveis que ofereix a usuaris, professionals, col·laboradors i proveïdors. La seva obtenció reconeix l’excel·lència en diferents àmbits com el lideratge, l’estratègia, la gestió de persones i recursos i en l’obtenció de resultats.

Aquest model representa un marc de gestió integral de les organitzacions que ha estat adoptat per nombroses entitats nacionals i internacionals, també de l'àmbit sanitari. La seva obtenció és fruit d’un treball intens dels professionals de l’organització estretament vinculat amb el Pla de Qualitat i el Pla estratègic Talaia ja que entronca amb els seu elements essencials com són els pacients, els professionals i el territori.

Podeu clicar i consultar la Memòria EFQM en PDF.


BONES PRÀCTIQUES

L'EFQM és una reflexió estratègica global que reforça la cultura de la millora contínua i el camí cap a l’excel·lència en les diferents línies d'activitat d’Althaia. En la primera avaluació es va destacar, entre d’altres, el model d’atenció centrada en la persona i el model de seguretat del pacient, així com les aliances estratègiques amb altres empreses i entitats. A més d’aquestes bones pràctiques, la renovació del segell ha permès posar en valor altres àrees de la gestió de la Fundació, com per exemple:

  • Desplegament estratègic centrat en els valors institucionals
  • Model assistencial en xarxa
  • Seguiment operatiu i anàlisi interna
  • Model de gestió basat en les dades
  • Participació dels nostres usuaris en la millora de la cadena de valor
  • Innovació i el seu impacte en la millora global
  • Constitució del Comitè d’Ètica Organitzacional
  • Existència i actualització del Registre de Tumors
certificacio EFQM