Com ingressar

COM INGRESSAR

Per ingressar a la Clínica Sant Josep de forma programada cal que us adreceu al punt Ingressos i Altes, situtat a la primera planta de l'Edifici A. En aquest espai, haureu de presentar tota la documentació corresponent a l'ingrés/intervenció, que el personal assistencial us haurà informat prèviament.

En el cas de venir a través d'una companyia o mútua, és necessari portar l'autorització de l'ingrés, si prèviament no s'ha enviat al correu electrònic autoritzacions@clinicasantjosep.cat .

En cas de qualsevol dubte o aclariment sobre l'ingrés o bé si voleu demanar un pressupost, us podeu posar en contacte amb el Punt d'Administració i Atenció al Client:

01telf.png

93 874 40 50
(extensió 2775 o 2776)

 

02calendari.png

de dilluns
a dissabte

03clock.png

DL - DV: 7:00h a 21:30h

DIS: 8:00h a 14:00h

 

 

04arrova.png

autoritzacions@clinicasantjosep.cat

com-ingressar.png

 

INFORMACIÓ DESTACADA

Si el motiu d'ingrés a la Clínica és una intervenció quirúrgica, és convenient que tingueu en compte les indicacions dels professionals d'infermeria:

A) PER UNA INTERVENCIÓ QUIRÚRGICA D'ADULTS

En el moment d'ingressar a la Clínica, l'equip de professionals que hi treballem estarem a la vostra disposició i vetllarem per que la vostra estada sigui el més agradable possible.

Una vegada que se us hagi comunicat la data d'ingrés, us agrairem que comuniqueu qualsevol canvi en el vostre estat de salut (febre, tos productiva, embaràs...) sobretot si es produeix el dia abans de la intervenció, trucant al telèfon 93 874 40 50, Ext: 2960 de 9h a 20h.

Consells previs a l'arribada a la Clínica

  • Feu cas de les indicacions rebudes pel vostre metge respecte a la medicació habitual o preoperatòria.
  • Podeu depilar-vos la zona a operar, ho podeu fer amb crema depilatòria 4-5 dies abans de la intervenció quirúrgica o amb cera una setmana abans (sempre i quan no presenteu al·lèrgies a aquests preparats).
  • Haureu de dutxar-vos la nit abans de la intervenció i rentar-vos el cap amb sabó habitual i de la forma habitual.
  • Heu d'estar en dejú, tant de sòlid com de líquid, 8 hores abans de l'hora indicada per la intervenció quirúrgica segons us hagi dit el metge. Si la intervenció està programada a la tarda podreu fer un esmorzar lleuger a les 7 del matí. A partir d'aquesta hora no podeu prendre res ni sòlid ni líquid.

El dia de l'ingrés

  • Us haureu de presentar puntualment a l'hora indicada en el servei d'admissions.
  • El personal d'admissions us col·locarà al canell una polsera identificativa amb el vostre nom i cognoms i que haureu de portar durant tota la vostra estada hospitalària. D'aquesta manera els  professionals sanitaris podran verificar la vostra identitat en qualsevol moment del procés assistencial sempre amb l'objectiu de vetllar per la vostra seguretat.

Documentació necessària 

  • Cal que porteu tota la documentació que disposeu referent al procés quirúrgic (proves diagnòstiques, informes, analítiques, consentiment informat...)

Higiene pre-quirúrgica

A l'arribar a la unitat d'hospitalització haureu de dutxar-vos seguint les recomanacions de la infermera que també us facilitarà el sabó antisèptic que heu d'emprar.

  • No heu de portar les ungles pintades, ni maquillatge.
  • No heu de portar cap joia (anells, arracades, cadenes, pírcing...)
  • Us heu de treure tot tipus d'objectes com ara: ulleres, lents de contacte, perruca, pròtesis dentals...

Què necessitareu per a la vostra estada hospitalària

  • Camisa de dormir o pijama
  • Roba interior
  • Bata
  • Sabatilles (lligades i tancades si heu de ser intervingut d'extremitats inferiors o si teniu dificultat per caminar)
  • Necesser amb estris per a la higiene personal
  • Si sou portador de pròtesis dental, agafeu el recipient per guardar-la.
  • La medicació habitual que preneu.

Infermera referent

Durant la vostra estada a la Clínica tindreu assignada un/a infermer/a referent que es presentarà amb el nom i serà la responsable de garantir la continuïtat de cures infermeres derivades del procés assistencial pel qual heu ingressat.

Escala de valoració del dolor

Durant l'estància a l'hospital, la infermera us ensenyarà i explicarà l’escala de valoració del dolor.

Us demanaran que mesureu el vostre dolor del 0 al 10 (0 absència de dolor, gradual fins a 10 màxim dolor podeu resistir).

És important que expresseu el vostre dolor i que demaneu als professionals que us atenen que el valorin. Conèixer el vostre dolor orientarà els professionals sanitaris que us cuidin a trobar un tractament individualitzat i a avaluar si és efectiu.

 

B) PER UNA INTERVENCIÓ QUIRÚRGICA PEDIÀTRICA

En el moment d'ingressar a la Clínica l'equip de professionals que treballem estarem a la vostra disposició i vetllarem per tal que l'estada del vostre fill/a sigui el més agradable possible.

Una vegada que se us hagi comunicat la data d'ingrés, us agrairem que comuniqueu qualsevol canvi en l'estat de salut del vostre fill/a  (febre, dolor a la gola, tos productiva...) sobretot si es produeix el dia abans de la intervenció, trucant al telèfon 93 874 40 50, Ext: 2960 de 9h a 20h.

 

Consells previs a l'arribada a la Clínica

  • Feu cas de les indicacions rebudes pel vostre metge respecte a la medicació habitual o preoperatòria.
  • Haureu de dutxar el vostre fill/a la nit abans de la intervenció i rentar-li el cap amb el sabó habitual i de la forma habitual.
  • El mateix dia de la intervenció haureu de tornar a dutxar el vostre fill, abans d'anar a la Clínica.
  • Dejú:
    > Menys de 12 mesos
       - Si fa lactància materna (pit) l'última presa ha de ser 4 hores abans de la intervenció.
       - Si pren farinetes o biberó, l'última presa ha d'haver finalitzat 6 hores abans de la intervenció.
       - Pot prendre petites quantitats d'aigua fins 2 hores abans de la intervenció.
    > A partir d'un any
       - La nit anterior pot sopar normal i fins a 6 hores abans de la intervenció el vostre fill/a  podrà prendre algun sòlid tipus iogurt.
       - Fins a 2 hores abans de la intervenció pot prendre petites quantitats d'aigua.

El dia de l'ingrés

  • Us haureu de presentar puntualment a l'hora indicada en el servei d'admissions.
  • El personal d'admissions col·locarà al canell del nen/a una polsera identificativa amb el seu nom i cognoms i que haurà de portar durant tota la seva estada hospitalària. D'aquesta manera els  professionals sanitaris podran verificar la seva identitat en qualsevol moment del procés assistencial sempre amb l'objectiu de vetllar per la seva seguretat.

Documentació necessària

Cal que porteu tota la documentació que disposeu referent al procés quirúrgic (proves diagnòstiques,  informes, analítiques, consentiment informat...).

Per anar a quiròfan

  • No es pot portar crema corporal, colònia, desodorant, esmalt d’ungles ni cap joia (anells, arracades, cadenes, pírcings...)

Què necessitareu per a l'estada hospitalària

  • Camisa de dormir o pijama.
  • Roba interior.
  • Bolquers, en cas que els faci servir.
  • Sabatilles
  • Necesser amb estris per a la higiene personal.
  • La llet de fórmula que prengui, en cas que siguin llets especials. (Hipoal·lergènica, intolerància...)
  • La seva medicació habitual, si en prèn.

Infermer/a referent

Durant la seva estada a la Clínica, el vostre fill/a tindrà assignat/da un/a infermer/a referent que es presentarà amb el nom i serà el/la responsable de garantir la continuïtat de les cures infermeres derivades del procés assistencial pel qual ha ingressat.

Escala de valoració del dolor

Durant l'estància a l'hospital, l'infermer/a li ensenyarà i explicarà l'escala de valoració del dolor dels nens.

En nens grans l'escala es mesura del 0 al 10 (0 absència de dolor, gradual fins a 10 màxim dolor que pot resistir)

En nens petits la escala del dolor es mesura amb cares (cara alegre significa absència de dolor, gradual fins a  la cara molt trista significa màxim dolor).

És important que el vostre fill/a expressi el dolor o el familiar responsable l'ajudeu a expressar-lo. Conèixer el seu dolor orientarà els professionals sanitaris que el cuidin a trobar un tractament individualitzat i a avaluar si és efectiu.

La informació mèdica la facilita el metge/essa responsable del vostre procés en el passi de visita diari. La informació es facilitarà, sempre que sigui possible, al pacient i, en la mesura que aquest ho permeti, a la família. Per evitar duplicitat d’informació i poder fer un seguiment correcte del procés recomanem que hi hagi un únic interlocutor. Per tal de preservar la confidencialitat, no es proporcionarà informació dels pacients per via telefònica.

Els pares i mares que estigueu interessats a conèixer les instal·lacions que properament hauran d'utilitzar, poden sol·licitar una visita virtual guiada per poder veure els serveis d'urgències, les sales de parts, l'unitat de neonats i la planta d'hospitalització de l'Hospital Sant Joan de Déu de Manresa. Així mateix es donarà informació i/o es resoldran alguns dels dubtes més freqüents.

Aquest mateix dia es lliurarà un tríptic que recull la informació de tot allò que necessitarà tant la mare com el nadó durant l'ingrés. Si esteu interessats a tenir aquest tríptic informatiu, podeu demanar-lo al servei d'Admissió de la Clínica o bé us el podeu descarregar a continuació: "Preparem la panereta".

Quan torneu a casa, us seran útils els Consells de Puericultura publicats pel Departament de Salut.

Si voleu deixar l'hospital sense l'autorització mèdica, haureu de signar el document d'alta voluntària.

L'accés a la vostra documentació clínica està regulat per estrictes normes d'acord amb el que estableix la legislació vigent. Si després de l'estada a la Clínica necessiteu alguna còpia de qualsevol informe o prova de la vostra història clínica ho heu de sol·licitar personalment i amb el vostre document d'acreditació (DNI) al Servei de Documentació Clínica, on us informaran dels requisits necessaris per al lliurament.

Aquest servei està obert de 9 a 14 hores i es troba ubicat a l'edifici de l'Hospital Sant Joan de Déu de la Fundació Althaia. En cap cas es proporcionarà informació de la vostra història clínica per telèfon o correu electrònic.

Visites a malalts
No es recomanen visites socials durant l'ingrés del pacient. A fi de vetllar per la intimitat dels pacients, en el moment de la visita mèdica, cures i atencions específiques, s'haurà de deixar l'habitació lliure. 

Silenci
És molt important per a la recuperació dels pacients i per respecte als altres que no hi hagi més d'un acompanyant per pacient a l'habitació. Parleu en veu baixa i no poseu alt el volum del televisor o la ràdio. També haureu de tenir cura de respectar les hores de descans (després de dinar, després de sopar, durant la nit). El pacient no pot marxar de la planta sense l'autorització de la infermera.

Medicaments
Si porteu medicaments en el moment de l'ingrés, informeu el personal d'infermeria de la unitat.

Deixar de fumar
La Clínica és un centre lliure de fum i està prohibit fumar en tot el recinte hospitalari, que comprèn tant l'edifici com la zona de jardins i l'aparcament. Aprofiteu que esteu ingressats a la Clínica per començar a deixar de fumar.

Identificació personal
Els professionals que intervenen a la Clínica van identificats amb la targeta professional.

Consentiment informat
En indicar un procediment diagnòstic o terapèutic o bé una intervenció quirúrgica, el metge us informarà dels riscos i beneficis que pot comportar per a la vostra salut. És important que demaneu tots els dubtes al metge, ja que comprendre'n el contingut és fonamental. Una vegada fet això, de forma lliure i voluntària haureu d'expressar el vostre consentiment o negació per escrit mitjançant la signatura del document de consentiment informat.

Voluntats anticipades
El document de voluntats anticipades és un document en què una persona major d'edat, amb capacitat suficient i de manera lliure expressa les instruccions que vol que tinguem en compte quan es trobi en una situació en què les circumstàncies no li permetin expressar la seva voluntat. Si teniu interès a conèixer o formalitzar aquest document consulteu el Punt d'Administració i Atenció al Client. Si teniu fet aquest document, cal que n'informeu als professionals responsables de la vostra assistència.

Intimitat i confidencialitat
Tot el personal de l'hospital està subjecte al deure de confidencialitat, de secret i de protecció de les dades dels pacients. La Clínica Sant Josep està adherida al Codi Tipus de la Unió Catalana d'Hospitals que garanteix la seguretat de les vostres dades contingudes en el fitxer de pacients. El pacient és l'únic titular del dret a la informació. Per aquest motiu, s'informarà als familiars en la mesura que tàcitament o explícitament o el malalt ho permeti. En cap cas es facilitarà atenció per telèfon sobre el procés assistencial. Per preservar la intimitat del pacient, cal que les portes de les habitacions romanguin tancades.